Gadżety reklamowe stanowią skuteczną metodę zwiększania świadomości marki i budowania jej pozytywnego wizerunku, jeśli są wykorzystywane w odpowiedni sposobów. Kluczem do sukcesu jest zarówno wybór odpowiednich produktów, jak i projekt grafiki, która przyciągnie spojrzenia. Od czego zacząć planowanie działań marketingowych? Przychodzimy z odpowiedzią!
Jaki powinien być gadżet reklamowy?
Pierwszym krokiem przy projektowaniu gadżetu reklamowego jest wybór odpowiedniego produktu. Warto pamiętać, że takie akcesorium reprezentuje markę i ma zapewnić konkretne efekty. Dlatego też należy dobrze przemyśleć, jakie gadżety sprawdzą się najlepiej, biorąc pod uwagę charakter działalności i preferencje klientów. Po czym rozpoznać dobry gadżet reklamowy?
- Praktyczność – dzięki temu klient będzie chciał z niego korzystać i doceni gratis, postrzegając go jako miły gest.
- Dobra widoczność – długopis jest produktem niewielkim i przez większość czasu ukrytym na dnie torby czy plecaka, natomiast koszulka czy inne elementy garderoby mogą prezentować logo firmy przez cały czas.
- Wysokość jakość – niskiej jakości gadżety świadczą o niskiej jakości świadczonych usług i oferowanych produktów lub o tym, że firma nie troszczy się o swoich klientów i ich satysfakcję.
Na reklamowych gadżetach nie należy więc oszczędzać, co nie znaczy, że muszą to być produkty drogie, aby spełniły oczekiwania konsumentów. Doskonały przykład stanowi tutaj torba reklamowa z nadrukiem, którą można zamówić pod adresem: https://www.natura.slupsk.pl/bawelniane-torby-na-zakupy-z-nadrukiem. Dlaczego spełnia ona wszystkie wymienione wyżej kryteria?
Sprawdza się na zakupach, ale także na spacerze, podczas wyjścia na siłownię czy nawet do pracy. Można nosić w niej rozmaite przedmioty. Oprócz tego jest solidna i estetyczna, a ponadto bawełna nie rozrywa się, wytrzymuje duże obciążenia, dobrze znosi pranie. Torby bawełniane nosimy na ramieniu, dzięki czemu zawsze są widoczne. Mają także dużą powierzchnię, co pozwala nanieść na nie nie tylko logo firmy, ale też chwytliwe hasło, które zapadnie konsumentom w pamięć.

Jak zaprojektować skuteczny gadżet reklamowy?
Znając kryteria wyboru dobrego gadżetu reklamowego, możemy dopasować go do swoich potrzeb, np. pod kątem charakteru działalności firmy. Jeśli sprzedajemy kosmetyki do opalania się, naszym gadżetem może być plażowy kocyk lub torba na plażę np. od producenta Natura Słupsk (https://www.natura.slupsk.pl/torba-plazowa-materialowa). Bawełniane torby sprawdzą się też w wielu innych branżach, jako że można pakować w nie przeróżne przedmioty i wykorzystywać w różnych okolicznościach. Możemy nanieść na nie graficzne logo firmy, nazwę marki, a także jej motto czy wybrane hasło reklamowe. Dobrze, jeśli wywołuje ono pozytywne emocje – może poprawiać nastrój, bawić, ale także intrygować. Istotne jest również, aby przyciągało uwagę, a także budowało trwałe i zarazem pozytywne skojarzenie z daną marką.
Korzystnym rozwiązaniem jest użycie kolorów, które łączą się z barwami firmowymi. Nie należy zapominać przy tym również o uniwersalności produktu. Jeśli chcemy, aby konsument chętnie z niego korzystał i zabierał swój gadżet w różne miejsca, zwiększając zasięg reklamy, nie możemy decydować się na krzykliwe kolory czy kontrowersyjne nadruki. Duże znaczenie ma tutaj jednak określenie grupy docelowej, polegająca na weryfikacji oczekiwań klientów, do których reklama ma faktycznie docierać.