W przypadku prowadzenia biznesu, który dynamicznie się rozwija i rozrasta bardzo wiele zadań musimy delegować zarówno na naszych pracowników, jak również zaufać kontrahentom i współpracownikom. Mówiąc prościej im większa firma, tym mniejszą kontrolę nad poszczególnymi aspektami będziemy posiadać. Czasami tego rodzaju utrata kontroli dotyczy również kwestii finansowych, co może oczywiście bezpośrednio rzutować na kwestie płynności finansowej naszej firmy. Jednym z problemów, z którym większość przedsiębiorców prędzej czy później się mierzy są nieuregulowane w terminie lub w ogóle nie
uregulowana płatności od kontrahentów i klientów.
Płatność na czas – wysoka kultura biznesu
Terminowe regulowanie płatności może być bardzo dobrym sposobem na budowanie solidnej reputacji w środowisku biznesowym. To jeden z fundamentów profesjonalnej i wiarygodnej działalności. Przynosi również wiele korzyści znacznie cenniejszych niż te formalne, jak brak wezwań czy też wpisy do rejestru firm zalegających z płatnościami. Buduje to bowiem bardzo pozytywny odbiór w oczach kontrahenta. Może mieć to kluczowe znaczenie chociażby przy negocjacjach późniejszych usług czy też poszerzania współpracy. Klientom, którzy regulują swoje należności ekspresowo czasami proponujemy bardziej
preferencyjne warunki współpracy.
Gdy klient się spóźnia z zapłatą – co możemy zrobić?
Opóźnienie w płatnościach może zdarzyć się nawet w przypadku bardzo rzetelnych kontrahentów. Gdy jednak nasz klient bardzo długo nie opłaca faktury albo notorycznie je spóźnia możemy przejść przez różnorodne metody – miękkie i twarde działania. Miękkimi nazwać możemy chociażby wysyłanie różnorodnych form przypomnień, rozmowa z klientem. Twardszymi metodami są wszystkie te, które opierają się o działania prawne. To przede wszystkim sądowa windykacja płatności, która zawsze swoją ścieżkę formalną zaczyna od oficjalnych wezwań do zapłaty. Kancelaria Fluence może nas odciążyć w tym trudnym i oczywiście stresującym procesie.
Usprawniamy finanse swojej firmy – od monitoringu płatności do windykacji
Gdy problem z płatnościami stał się u nas pewnego rodzaju normą, warto zastanowić się nad usprawnieniem całego systemu płatności w naszym przedsiębiorstwie. Może być to przede wszystkim wdrożenie monitoringu płatności. Ma to szczególne zastosowanie, gdy klientów jest wielu, a my sami już sobie nie radzimy z zapanowaniem nad płatnościami. Firma zewnętrzna, na przykład wyspecjalizowana kancelaria zajmie się całym przepływem płatności – od etapu wysyłki faktur, po przypomnienia i wyciąganie konsekwencji windykacyjnych wobec nierzetelnych klientów.